Главное содержание

Конспект открытого занятия студии английского языка «Вокруг тебя - мир». Пелекшина Е.В.

Конспект открытого занятия студии английского языка «Вокруг тебя - мир» с учащимися 7-8 классов.

Учителя МОУ «Оборонинской СОШ» Мордовского района Тамбовской области. Е.В. Пелекшиной.

Конспект открытого занятия студии английского языка: «Вокруг тебя мир».

План занятия:

Тема: «Рождество в Лондоне»

Основные задачи: Формирование коммуникативных навыков, подведение итога творческой работы участников студии над презентацией открыток развитие творческих способностей, инициативы участников; дальнейшее воспитание любви к празднику «Рождество Христово» развитие интереса к изучению английского языка, развитие познавательной деятельности.

Оснащение: открытки участников; ёлочка-сувенир; кроссворд; плакат с изображением аэропорта; раздаточный материал; бланки виз; распечатанные задания, творческие рисунки ребят, посвященные Рождеству, аудиокассета, магнитофон, компьютерный диск, компьютер.

Ход занятия:

I. Организаторские моменты.

Т: Good afternoon, everybody!

Today is the 25 of December and all European countries celebrate the greatest holiday. What holiday is it!?

Look at the blackboard, please. Can you write down this word in the crossword? Let" s read it We are going to speak about Christmas.

P: Christmas. So I d like our studio- class to be more interesting. Why do all people like this holiday very much!?

II. Аудирования Библейского сюжета. "Рождество - Христово"

Т: Let" s listen to the Bible" s story. But before read some words on the blackboard.

Jesus Christ [          ] - Иисус.

Virgin Mary [          ] - Дева Мария

Angel [          ] - ангел

Shepherds [          ] - пастухи

Stable [          ] - хлев

Appear[         ] - появляться

III Разговор по прослушанному.

Т: Were you greatly impressed with the Bible story?
PI P2 P3 - Yes, we are.
  1. Where was Jesus Christ born?
  2. How many years ago was it? Or how long ago was it?
  3. What is Jesus Chrisf s Mother" s name?
  4. Who appeared to shepherds and told about Jesus Chrisf s birth?

IV. Прослушивание сообщений (рассказов) участников студии о Рождестве (с использованием компьютерных слайдов.)

Т: And what do you know about Christmas.

PI Sevosf yanov I Гуа. 8А

P2 Anokhina Lera. 8V

P3 Dmitrieva Luda 8V

P4 Sapozhnikov Yakov 8A

T: Thank" s a lot. Well done Kids, would you like to fly on Christmas Day to London? Fine!

V. Заполнение бланков визы.

Then lef s try to fill in an application form or a visa. Take it. Look through and follow for me, please. Here are some un known words.

Marital status - семейное положение.

Divorced - разведенный.

I think уоu'l manage to do it. But, lef s review some rules:

  1. What should we use? (A pen)
  2. What should we use? (A pencil)
  3. Should we write or print? (Print)

Don't forget to help each other.

VI. Краткий обзор основных достопримечательностей Лондона.

Т: While we are sitting in the cabin of the plane think and answear: What would you recommend to visit in London. First? Use this leafiest.

(По цепочке участники рассказывают о видах Лондона с демонстрированием картинок.)

VII. Разгадывание "виза". " Можешь ли ты выжить в английском окружении?"

Т: How about shopping? Would you line to buy some Christmas presents for your families and friends in London? Do this cultural quiz, then.

VIII. Выполнение групповых заданий с опоры на раздаточныйматериал.

Т: Our flight is coming to an end. Now we are in the English airport. We must walk through Passport control and Customs.

Lef s work in 2 groups. The group of this row should answear what me must give to the Immigration officer? Take and discuss your problem in pairs.

Your group should choose and say what we must declare. Please, work! If s time to give your answers now, Check your answers!

(Правильные ответы демонстрируются на экране через проектор. )

IX. Работа над составлением диалога "В таможне".

Участники делятся на 2 группы: Слева (I группа - получают различные реплики с вопросами инспектора таможни "Customs Inspector"; II группа - фразы с ответами "Visitor" посетителя страны.)
Предварительно проходит самостоятельная работа в парах: один на против другого.
Т: The first group should act out for Customs Inspector and start the dialogue. The second group should act out for Visitor and answer the questions correctly. Train for 3 minutes and be ready to act your dialogue "At Customs" out.
(Прослушиваются 2 пары.)

X. Чтение и перевод информационных знаков.

Т: Now, we can go for a walk in London. So at last we are in London s slreefs. Look at the pictures of signs, please. Can you understand them? Read and translate them!

На экране проецируются информационные знаки. (Ребята читают и переводят)

XI. Презентация открыток участников студии.

Т: Oh, we have quite forgotten about presents for our English friends. We are making card presentation of your cards now.

  1. Murav'eva N. 8V
  2. Filushkina Z. 8A
  3. Ruabchtinova Т. 8А
  4. Koveshnikova Y. 7A
  5. Dorofeyeva O. 8V
  6. Dmitrieva L. 8V
  7. Pshyonkin A. 8A
  8. NosovaY. 8A9.
  9. Anokhina V. 8V10.
  10. Vasneva N. 8Vll.
  11. Badalyan S. 8V
  12. Sapozhnikov Y. 8A

XII. Просмотр картинок учащихся школы, посвященных Рождеству Христову.

Т: Thank you very much for your cards, they are really brilliant and wonderful and look like a rain bow.

And I think our English friends will be very happy to get some Christmas pictures of pupils of our school. Look at the screen!

XII. Подведении итога занятия.

Now. Soon, on the 7 th of January we'll celebrate Christmas Day too. Here are my presents for you! Take, please. Merry Christmas! Thank you for your work. Let s sing the soug, you know it. (Исполняется песня "Jingle Bells.")

T: Our studio - class is over.

See you on Thursday.

Bye!

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить